fredag 25 oktober 2013

Sista sprutan

Äntligen sista sprutan i armen på ett bra tag! Och det var bra det för nu har jag då mycke ärrbildningar i armarna där det går knappt att sticka mig utan att behöva gräva runt i armen i jakt på en ven som går att skicka in järn i.

Fick paketet i från goboken idag och det var ett djur paket. En av böckerna hade olika knappar för djurläten och samt bilder, den andra var full av olika djursorter till och med djur jag aldrig hört talas om ha ha och den sista var en bok om havets olika djur och även dn hade små luckor man kunde lyfta på för att se vad som döljer sig där under.

Fått babysittern och babygymmet nu, satt en kväll och byggde ihop allt och gud så söta dom var.
Babysittern har en liten speldosa som spelar 10 olika låtar och har en liten vibrator, vet dock inte om jag gillade vibratorn, tänkte Lilleman kanske blir darrig av den ha ha.
Men spelarn kommer nog användas när han sitter i den.
Även babygymmet hade en speldosa, den stora fjärilen i mitten, när man knuffar på den så spelar den en liten truddilutt

I morgon hämtar jag äntligen ut tapeterna så vi kan börja måla taket och slänga upp tapeterna i hans rum:)

4 kommentarer:

  1. Varför har du fått järninjektioner?
    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. fått 12 st järninjektioner dom senaste veckorna pga att mitt Hb var under 100 och mina järndepåer var tömda helt, fanns inget kvar i dem.
      har varit på utredning i 2 ½år för järnanemi men inte kunnat lista ut orsaken till det hela.
      Järntabletter och järn via föda tas inte upp av min kropp utan rinner bara rakt igenom.
      Men nu efter sprutorna har mitt HB gått upp till 120! =) så betydligt bättre nu, får se dock vad järnet är efter blodproverna näst nästa vecka.
      Har nu istället åkt på urinvägsinfektion..... så blir antibiotika men måste vänta på odlingen för att se vilken slags bakterie det handlar om.

      Radera
  2. Hade en liknande babysitter till min son. Han älskade musikspelaren! Vibratorn använde vi väldigt sällan, den gjorde ingen skillnad för han å eftersom den nästan överröstade musiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra! Kul att någon har prövat den så man vet att kanske kommer bli kanoners^^

      Radera