måndag 21 oktober 2013

Barnmorskan

I Söndags var vi och köpte barnvagnen och gu  så fin den var=)
När vi kom hem fick allt kämpa med alla knappar och spakar och hej å hå vad saker att komma ihåg.
hur man fäller ihop den, hur man gör om till ligg och sitt ställning, hur man drar upp och ner sufletten...
Men det kommer med tiden skulle jag tro, kommer väl se ut som en galning först då jag drar i alla spakar för att testa mig fram.
Var även förbi och köpte lite nallar då jag fått ett present kort av M
Vart 6 st nallar : Leopard, Giraff, Flodhäst, Elefant, Zebra och en Apa.
får se vilken som blir hans favorit.

I dag var vi hos barnmorskan på kontroll och fick även lyssna på hjärtslagen, och det lät alldeles utmärkt.
jag låg lite under medel på mätningen men det var inget med det så länge han följer sin egen kurva så är inte orolig där inte:)
men det gjorde jätte ont när hon for och klämde på magen och jag sa att det var ömt överallt men eftersom hon inte påpekade mitt gnällande över smärta så tror inte att det är någon fara med det! :)

Tog lite prover och mitt blodvärde ligger nu på 120 efter injektionerna så det är en stor ökning från mitt tidigare 100.
Sockret var Normalt.

sedan vart det en fika med svärmor på stan och fick med oss 3 stycken böcker.
en signerad av Liza Marklund!  *jublar*
och en barnbok om en liten spindel, och en bok om barns utveckling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar