torsdag 7 november 2013

80 dagar

80 dagar kvar tills lillen är beräknad!:)
Jag och min man låg och pratade igår om allt bi varit med om samt att vi har passerat det nu och försöker blicka framåt istället för att minnas tråkigheter så njuter vi av att snart ha våran son här hos oss.
Vi pratande om våra rädslor för den kommande månaderna.
Jag kommer endast vara mamma ledig i ca 3 månader och min man resten och det kommer bli så jobbigt att börja jobba så tidigt men jag gör det för hans skull vi behöver pengarna och jag är inte i den situationen att jag kan tacka nej till ett jobb hur mycket det än tar emot.
Men han kommer ju vara hemma med sin pappa och det tror jag kommer bli bra för min man också.

80 dagar kvar och hur har det varit hittills i graviditet

· Inge illamående
· inge spänningar i brösten eller svullnad
· extrem oro fram tills vecka 20 och fått göra RUL, då minska den drastiskt.
· fortfarande orolig men på en annan nivå.
· viktuppgång 13 kg so far.
· ännu sämre blodvärde under 100, kom upp i 120 efter järninjektioner x12.
· ont i svanken när jag ställer mig uppfrån sittande eller ligg läge men släpper efter några steg.
· humör svängningar första 2 månader men berodde mest på oro.
· inga cravings efter något speciellt
· sämre hy.
· trött!  Lite bättre nu men var extremt vid vecka 10-17.

Uppdaterar när jag kommer ihåg mer:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar