torsdag 12 december 2013

Motvärn = förvärkar?

I 3 dagar har jag haft sådan molvärk att jag knappt velat stå upp. Det känns precis som första dagen när man har mens. Mensvärk.
Går över när jag vilar men kommer tillbaka lite smygandes efter jag stått/gått lite. Mest ont gör det ovanför blygdbenet.
Men det är väl lillen som trycker med huvudet på ligamenten eller något sånt.
Hans rörelser har blivit större och kraftigare. Inte längre sparkar utan mera knuffar och tryckande med kroppen.
Svårare att sova under nätterna nu efter man blir tyngre och tyngre, ligger jag på rygg kan jag inte andas, känns som om någon ligger uppe på bröstkorgen och pressar ned lungorna. Sidan den gillar inte han,  då bråkar han:)

1 kommentar:

  1. Jag har också haft smärtsamma sammandragningar sista veckan. Har ju haft mycket sammandragningar hela tiden, men nu gör de mer ont än tidigare. Som du säger fram mot blygbenet och jag känner även bakåt mot korsryggen och ändtarmen. Min lilla kille rör sig också annorlunda nu, väldigt få sparkar, men man känner ofta konturerna av rumpa, fötter och händer röra sig på insidan. Han är också mer rörlig när jag ligger på sidan vilket är det enda sovläge som funkar. Vi börjar närma oss!
    Kram

    SvaraRadera