tisdag 10 september 2013

Tid hos barnmorskan

I dag har jag varit hos barnmorskan nu på morgonen.
Vi pratade lite Ultraljudet och om mina blodvärde/järnvärde.
Tog prover idag för att se vad vi ska göra åt saken och om vi måste ta till någonting drastiskt.
Sjuksköterskan som kom och tömde mig på blod utbrast:  "Du tjejen har du dåligt blodvärde?" -aah svarade jag.  Sjuksköterskan sa - Ja jag kan se det, ditt blod är så blaskigt, nästan som vatten.
Det kan väl inte vara bra eller?! 
Barnmorskan skulle ringa senare och meddela hur det nya proverna såg ut, sist låg Blodvärdet på 103.

Fick även lyssna på lillens hjärta för första gången! och det var så mäktigt.
Hon hade inga problem att hitta det men han ville gärna sparka så det dånade i micken :)
vovovovovovovovovoovovo lät det :)
Fick med mig ett moderskaps intyg att lämna in till F-kassan och jaa.. det är lite surt det där, eftersom jag i dagsläget studerar så har jag typ ingen inkomst och F-kassan kommer att basera min föräldrapenning på min inkomst jag har i dagsläget...
Så jag tror inte att jag kommer vara mammaledig allt för länge utan att jag och min man delar nog på den.

Fick lite nya tider att komma till mitten av oktober för kontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar